This is how we do it

Je kunt telefonisch of via de website een eerste afspraak maken voor jezelf of iemand anders. Bij de aanmelding vragen we om enkele persoonlijke gegevens en een korte beschrijving van je hulpvraag.



Soms kunnen we de telefoon niet aannemen, bijvoorbeeld omdat we in behandeling zijn. In dat geval kan kun je een terugbelverzoek indienen.


Terugbelverzoek

Stap voor stap

Aanmelden & kennismaken

Wanneer je je telefonisch aanmeldt via +316 816 147 65 (bellen of WhatsApp) kun je direct een afspraak maken. Ook kun je je aanmelden via ons aanmeldformulier. Wij zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk ingepland wordt.

 

De eerste afspraak staat in het teken van kennismaken. Op basis van dit gesprek formuleren wij samen de hulpvraag en bekijken we de mogelijkheden. Je dient een geldig legitimatiebewijs, de verwijzing van de arts en het pasje van de ziektekostenverzekering mee te nemen.

Onderzoek & behandeling

Na het kennismakingsgesprek vindt een observatie en onderzoek plaats (één tot enkele sessies). De bevindingen hiervan bespreken we met elkaar. Er wordt een behandelplan opgesteld, waarin de behandeldoelen en evaluatiemomenten samen worden afgesproken.


Een behandeling duurt gemiddeld 25 minuten. Afhankelijk van de ernst van het probleem, plannen we 1 of 2 behandelingen per week. Indien noodzakelijk wordt, met toestemming informatie met derden gedeeld.

Oefenen & evalueren

Om een optimaal resultaat te bereiken worden er in de meeste gevallen oefeningen voor thuis meegegeven. Het thuis oefenen is een belangrijk onderdeel voor het slagen van de therapie. Bij de behandeling van kinderen zullen de ouders actief betrokken worden. Tijdens het behandelproces wordt er regelmatig geëvalueerd.


Een evaluatie bestaat uit datgene wat op dat moment relevant is. Dit kan bijvoorbeeld zijn: een beoordeling van het behandelproces en resultaat (volgens de patiënt en volgens de logopedist) tot nu toe.

Afmelden

Ziekte of verlof logopedist

Om continuïteit in onze logopedische zorg voldoende te waarborgen, plannen wij vakanties en verlof zoveel mogelijk in de schoolvakanties of we bieden vervanging. Als we door ziekte en/of onmacht de behandeling moeten annuleren, zullen we dit tijdig doen, wij streven ernaar dit 24 uur van tevoren doen.


Verhindering cliënt

De behandelingen vinden plaats volgens afspraak en dienen bij verhindering tenminste 24 uur van tevoren te worden afgezegd. Je kunt (tijdig) een bericht achterlaten op de voicemail, een WhatsAppbericht of een email sturen. Te laat afgezegde of niet nagekomen afspraken worden persoonlijk in rekening gebracht en worden niet door de zorgverzekeraar vergoed.

Share by: